Άτομα που έχουν επιβιώσει από κάποιο έντονα τραυματικό γεγονός όπως οι πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές στην Ανατολική Αττική είναι πιθανόν να αναπτύξουν το «σύνδρομο του επιζώντα». Το σύνδρομο χαρακτηρίζεται από ενοχικές σκέψεις όπως «Γιατί δεν πέθανα κι εγώ;», «Γιατί εκείνος/η/το παιδί μου πέθανε κι εγώ όχι;», ή/και «Αν είχα κάνει αυτό, θα τους είχα σώσει», «Τι θα μπορούσα να κάνω για να μη συμβεί;». Με άλλα λόγια, το άτομο αρχίζει να αναπτύσσει μια νοσηρή αντίληψη για την επιβίωση του: πιστεύει ότι το να ζει ενώ τόσοι άλλοι χάθηκαν είναι λάθος του.
Περισσότερα: Όταν η επιβίωση γίνεται ενοχή και πώς να βοηθήσετε τον εαυτό σας
Ενταξη ατόμων με αυτισμό στο Πρόγραμμα Οικονομικής Ενίσχυσης ατόμων με Βαριά Νοητική Υστέρηση – Η Εγκύκλιος ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις για το Πρόγραμμα Οικονομικής Ενίσχυσης ατόμων με Βαριά Νοητική Υστέρηση
Σχετ: 1) Η υπ’ αρ. Δ29α/Φ.32/Γ.Π.οικ.10808/531/10-04-2013 ΚΥΑ (ΦΕΚ 965/Β΄)
2) Η υπ’ αρ. Φ.80000/45219/1864/18-12-2017 ΚΥΑ (ΦΕΚ 4591/Β΄) (Ε.Π.Π.Π.Α.)
Με αφορμή ερωτήματα πολιτών και φορέων σχετικά με το ποσοστό αναπηρίας που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη για την ένταξη ατόμων με αυτισμό στο Πρόγραμμα Οικονομικής Ενίσχυσης ατόμων με Βαριά Νοητική Υστέρηση, και δεδομένου ότι σε γνωματεύσεις των ΚΕ.Π.Α. διαχωρίζεται το ποσοστό αναπηρίας στον αυτισμό από το συνολικό ποσοστό αναπηρίας, διευκρινίζουμε τα εξής:
Περισσότερα: Ένταξη ατόμων με αυτισμό στο Πρόγραμμα Οικονομικής Ενίσχυσης
Εθνικό Σχέδιο Δράσης για Δικαιώματα ΑμεΑ Υπενθυμίζουμε πως ο Υπουργός Επικρατείας κ. Γιώργος Γεραπετρίτης έθεσε από τις 21 Σεπτεμβρίου 2020, σε δημόσια ηλεκτρονική Διαβούλευση το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία. Η Διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 5 Οκτωβρίου 2020, ημέρα Δευτέρα και ώρα 4:00 μ.μ..
Η εξομολόγηση μιας μητέρας, που σίγουρα θίγει ένα πολύ καίριο θέμα!
.....Οπως οι περισσότερες μάνες αυτιστικών παιδιών, η Αδα πιστεύει ότι τα έχει κάνει όλα λάθος. Ή έστω ότι τα έκανε λάθος για πολλά χρόνια. Ο Γιάννης διαγνώστηκε στη Σιγκαπούρη, όπου τότε ζούσε με τον σύζυγό της. Είχαν πάει στους ειδικούς γιατί το παιδί στα δύο του χρόνια, δεν είχε ακόμα μιλήσει. «Το καλό είναι ότι στο εξωτερικό σού τα λένε μπαμ και κάτω. “Είναι αυτιστικός, τελεία”.
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ASD) εμφανίζουν περισσότερα από 1 στα 100 Ελληνόπουλα, ηλικίας 10 και 11 ετών, με τα αγόρια να είναι τετραπλάσια απ’ ότι τα κορίτσια.
Ωστόσο η διάγνωσή τους δεν έγινε πρώιμα αλλά όψιμα, καθώς τα περισσότερα είχαν ηλικία 4 έως 10 ετών όταν ανιχνεύθηκε η διαταραχή τους.
Η διασπορά των Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος παρουσιάζει μεγάλη διακύμανση μεταξύ των 13 διοικητικών Περιφερειών, αλλά και μεταξύ των 54 νομών της χώρας μας. Σημαντική διακύμανση μεταξύ Περιφερειών και νομών παρατηρείται και στην ηλικία πρώτης διάγνωσης του αυτισμού.
Περισσότερα: Πάνω από 1 στα 100 Ελληνόπουλα εμφανίζουν Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Διανύουμε ήδη τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς!
Μπορεί να έφυγε η αναστάτωση της πρώτης μέρας, αλλά οι επόμενες μέρες είναι εξίσου σημαντικές για να βοηθήσουμε τα παιδιά να υιοθετήσουν καλές νέες συνήθειες για τη φετινή σχολική χρονιά (αλλά και για τη ζωή τους).
Τα παιδιά μπαίνουν σε νέα ρουτίνα πρωινής και βραδινής προετοιμασίας, μαθαίνουν ότι όταν γυρνούν από το σχολείο χρειάζεται να κάνουν συγκεκριμένα πράγματα, αρχίζουν να διαβάζουν τα μαθήματά τους.
Μία από τις καθημερινές τους υποχρεώσεις, είναι να φτιάξουν την τσάντα τους για το σχολείο. Τα περισσότερα παιδιά φτιάχνουν την τσάντα τους από την προηγούμενη μέρα και και αυτό είναι ό,τι καλύτερο γιατί περιορίζεται η τρέλα της πρωινής προετοιμασίας.
Περισσότερα: Φτιάχνω τη σχολική μου τσάντα και δεν ξεχνάω τίποτα! :)
Τα σχολεία ανοίγουν και στη φυσιολογική περίοδο προσαρμογής στην καθημερινότητα μετά τις διακοπές έρχεται να προστεθεί ένας αστάθμητος παράγοντας: η πανδημία και το μέτρο που λέει ότι παιδιά και δάσκαλοι πρέπει να φοράνε μάσκα στο σχολείο.
Η αντίδραση που έχουν τα παιδιά στη μάσκα εξαρτάται από την ηλικία τους. Τα παιδιά δημοτικού σχολείου και πάνω πιθανότατα δεν έχουν καμία αντίδραση να τη δουν φορεμένη σε άλλους. Μερικά παιδιά μπορεί να θέλουν να φορέσουν μάσκα γιατί νιώθουν κάτι σαν ιατρό-σούπερ-ήρωες. Τα πιο μικρά παιδιά, προσχολικής ηλικίας, μπορεί να χρειάζονται χρόνο να συνηθίσουν στη θέα της μάσκας. Αν φοράει η δασκάλα/παιδαγωγός, ίσως θέλουν να την αγγίξουν και να την περιεργαστούν (η δασκάλα θα φορέσει άλλη μάσκα! Και σίγουρα δεν αφήνουμε το παιδί να χρησιμοποιήσει φορεμένη μάσκα!)
Περισσότερα: Μάσκα: Πώς να βοηθήσεις το παιδί να τη χρησιμοποιεί.
Πραγματοποιήθηκαν οι ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού της χώρας Κυριάκου Μητσοτάκη αναφορικά με το σχέδιο σταδιακής άρσης των περιοριστικών μέτρων εξ αιτίας της πανδημίας κορονοϊού.
Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων έχουμε:
11.05.2020 επιστροφή στα θρανία των μαθητών της Γ Λυκείου.
18.05.2020 επιστροφή στα θρανία των μαθητών της Β και Α Λυκείου και των μαθητών Γυμνασίου.
01.06.2020 ενδέχεται να επιστρέψουν στα θρανία οι μαθητές των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων.