This website works best with JavaScript enabled

teaching in houseΣε εξαιρετικές περιπτώσεις κρίνεται απαραίτητο το παιδί να δέχεται την εκπαίδευση στο σπίτι.

Οι  προϋποθέσεις, η διαδικασία και ο τρόπος παροχής εκπαίδευσης στο σπίτι,  έχουν ως εξής:

1. Η ανάγκη για παροχή εκπαίδευσης στο σπίτι διαπιστώνεται από το οικείο Κ.Δ.Α.Υ., σε συνεργασία με τους Σχ. Συμβούλους Ειδικής Αγωγής και τους αρμόδιους κατά περίπτωση Σχ. Συμβούλους Προσχολικής Αγωγής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό  που υπηρετεί στις ΣΜΕΑ, ύστερα από σχετικό αίτημα που υποβάλλεται από το γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή προς το Διευθυντή του σχολείου σε περίπτωση που κρίνεται αναγκαία η παραμονή του μαθητή στο σπίτι για πάνω από δύο μήνες μέσα στο σχολικό έτος ή πάνω από δύο ημέρες την εβδομάδα για μεγάλο χρονικό διάστημα.

2. Για την έγκριση και έναρξη προγράμματος εκπαίδευσης στο σπίτι απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγγραφή του μαθητή σε σχολική μονάδα, είτε ειδικής είτε γενικής εκπαίδευσης.

3. Ο θεσμός της εκπαίδευσης στο σπίτι δεν υποκαθιστά, σε καμία περίπτωση, την πιθανή αδυναμία του σχολείου να ενσωματώσει το μαθητή. Είναι θεσμός που στοχεύει στην ένταξη και όχι στον έμμεσο αποκλεισμό.

4. Η εκπαίδευση στο σπίτι καλύπτει τόσο ακαδημαϊκά όσο και ειδικά προγράμματα, όπως φυσιοθεραπεία, λογοθεραπεία  κ.ά., ανάλογα με τις ανάγκες του μαθητή όπως αυτές διαπιστώνονται από το Κ.Δ.Α.Υ., και τα οποία εκπονούνται με ευθύνη ειδικοτήτων που ορίζει το Κ.Δ.Α.Υ. Ο εκπαιδευτικός της τάξης στην οποία ανήκει ο μαθητής, συνεργάζεται με το οικείο Κ.Δ.Α.Υ. και είναι ενήμερος για το πρόγραμμα του μαθητή αυτού.

5. Οι εκπαιδευτικοί και το Ε.Ε.Π. που αναλαμβάνουν πρόγραμμα εκπαίδευσης στο σπίτι βρίσκονται σε διαρκή συνεργασία με το σχολείο στο οποίο ανήκει ο μαθητής και μεριμνούν για:

α) την εξασφάλιση και παροχή εποπτικού και διδακτικού υλικού.

β) την παρακολούθηση του προγράμματος του σχολείου και την εξασφάλιση συμβατότητας με το πρόγραμμα της τάξης υποδοχής του μαθητή.

γ) την οργάνωση βραχυχρόνιων επισκέψεων του μαθητή στο σχολείο όταν η κατάσταση του το επιτρέπει.

Επίσης, πολιτιστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις και ειδικά προγράμματα που εκπονεί η τάξη του σχολείου στην οποία ανήκει ο μαθητής και που μπορεί να παρακολουθήσει με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού που τον υποστηρίζει, βοηθούν στην αποτροπή φαινομένων απομονωτισμού και στην κοινωνική ενσωμάτωση του μαθητή.

6. Το προσωπικό των Κ.Δ.Α.Υ. αναλαμβάνει τη συμβουλευτική των γονέων σχετικά με την προοπτική του προγράμματος, την προοπτική ένταξης του μαθητή, την οργάνωση της οικογένειας σε σχέση με τις ιδιαίτερες ανάγκες  του  παιδιού  και  την  επιτυχή  υλοποίηση  του προγράμματος στο σπίτι, καθώς και άλλα συναφή προβλήματα που προκύπτουν.

7. Ο Διευθυντής του σχολείου τηρεί ατομικό φάκελο του μαθητή, στον οποίο παρέχονται και πληροφορίες για:

• τους λόγους για τους οποίους του παρέχεται εκπαίδευση στο σπίτι

• την ημερομηνία που το παιδί παρακολούθησε για τελευταία φορά το σχολείο

• τις τρέχουσες εκπαιδευτικές ή ιατρικές παροχές και τις εμπλεκόμενες υποστηρικτικές υπηρεσίες που έχουν εγκριθεί για το σπίτι, καθώς και το εκπαιδευτικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που έχει ορισθεί για την πραγματοποίησή τους

• το πρόγραμμα και το χρονοδιάγραμμα της εκπαίδευσης στο σπίτι.

8. Το προσωπικό των Κ.Δ.Α.Υ. αξιολογεί και αναθεωρεί ανά τρίμηνο τα μακροχρόνια προγράμματα παροχής εκπαίδευσης στο σπίτι.

9. Τα Κ.Δ.Α.Υ. διαθέτουν ενημερωτικά φυλλάδια με θέμα την παροχή εκπαίδευσης στο σπίτι.

10. Τα προγράμματα παροχής εκπαίδευσης στο σπίτι εφαρμόζονται και με τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας και εντάσσονται. επίσης, σε προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

11. Το Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου αναλαμβάνει την εκπόνηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση πιλοτικών προγραμμάτων εκπαίδευσης στο σπίτι, στα πλαίσια της διαμόρφωσης ειδικών αναλυτικών προγραμμάτων.

 


  • ρθρο 1 παρ. 20, περ. γ του Ν.2817/2000 (ΦΕΚ 78/τ. Α'/14.3.2000) «εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
  • 6/2001 Πράξη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
  • ΣΤ5/15/2000 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, για την ανάθεση αρμοδιοτήτων (ΦΕΚ 582/τ.Β'/2000).

 

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #f_syc9 #eef77 #020614063440