ΟΙ ΠΙΟ ΔΙΑΔΕΔΟΜΕΝΟΙ ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Σουζάνα Παντελιάδου, Αντωνία Πατσιοδήμου, Γιώργος Μπότσας.
- Οι Μαθησιακές Δυσκολίες δεν αποτελούν πραγματική ειδική εκπαιδευτική ανάγκη.
Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι πραγματικές και δεν αποτελούν δημιούργημα των επιστημόνων. Η πρόσφατη έρευνα καταδεικνύει νευρολογικής φύσης διαφορές τόσο στη δομή όσο και στη λειτουργία του εγκεφάλου.
- Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες έχουν χαμηλή νοημοσύνη.
Οι μαθητές με Μ.Δ. έχουν φυσιολογικό νοητικό επίπεδο. Κάποιοι ίσως έχουν υψηλό δείκτη νοημοσύνη και άλλοι απλά βρίσκονται στο κατώτερο όριο του φυσιολογικού.
- Οι μαθητές με Μ.Δ. δεν μπορούν να μάθουν.
Οι μαθητές με Μ.Δ. μπορούν να μάθουν και να προχωρήσουν σε ακαδημαϊκές σπουδές. Απαιτείται όμως να παρακάμψουν τις δυσκολίες τους με εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας και αξιολόγησης που τους επιτρέπουν να προσεγγίσουν τη γνώση και να επιδείξουν την πρόοδό τους.
- Οι Μ.Δ. είναι αποτέλεσμα της ανεπαρκούς διδασκαλίας.
Οι Μ.Δ. δεν δημιουργούνται από την ακατάλληλη διδασκαλία. Η ακατάλληλη διδασκαλία μπορεί απλά να επιδεινώσει το πρόβλημα, ενώ η κατάλληλη προσαρμογή μπορεί να διευκολύνει τη μάθηση και τη μέγιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων κάθε μαθητή.
- Οι μαθητές με Μ.Δ. είναι απλά τεμπέληδες.
Οι Μαθητές με Μ.Δ. χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να εκτελέσουν τις εργασίες τους και συχνά δεν τις ολοκληρώνουν. Αυτό μπορεί να μοιάζει με τεμπελιά αλλά δεν είναι. Οι λόγου που συμπεριφέρονται με αυτό τον τρόπο σχετίζονται με την αναντιστοιχία που υπάρχει μεταξύ των δυνατοτήτων τους και του δείκτη δυσκολίας του έργου που τους έχει ανατεθεί, καθώς και στη συσσωρευμένη αποτυχία που ΄χουν βιώσει στο σχολείο.
- Οι μαθητές με Μ.Δ. αντιμετωπίζουν πρόβλημα μόνο στα μαθήματα του σχολείου.
Τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα αναδεικνύουν την ύπαρξη σημαντικών κοινωνικο-συναισθηματικών προβλημάτων στους μαθητές με Μ.Δ. Τα προβλήματα αυτά μπορεί να προκαλούνται από τη συνεχή αποτυχία είτε από τις δυσκολίες στις γνωστικές λειτουργίες
- Οι Μ.Δ. ξεπερνιούνται με τον καιρό.
Οι Μ.Δ. δεν εξαφανίζονται με την πάροδο του χρόνου. Απλά εμφανίζονται με διαφορετικό τρόπο και ένταση σε κάθε ηλικία (φωναχτή ανάγνωση στη σχολική ηλικία, προβλήματα απομνημόνευσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση)
- ΟΙ Μ.Δ. θεραπεύονται.
Οι Μ.Δ. αποτελούν διαρκή και μόνιμη συνθήκη, η οποία βελτιώνεται εξαιρετικά δύσκολα. Αυτή ακριβώς η εξαιρετική δυσκολία βελτίωσης αποτελεί και διαγνωστικό χαρακτηριστικό. Οι διάφοροι μέθοδοι θεραπείας που έχουν εμφανιστεί στην επικαιρότητα στερούνται κάθε ερευνητικής τεκμηρίωσης