Μερικοί ψυχολόγοι συζητούν πως η δυνατότητα της μη χρησιμοποίησης περαιτέρω των τεστ νοημοσύνης για τον προσδιορισμό των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, δεν θα επηρεάσει μόνο τους μαθητές με χαμηλές επιδόσεις. Οι αλλαγές αυτές θα είχαν ως αποτέλεσμα να αποτυγχάνετε στα σχολεία ο προσδιορισμός ενός δύσκολου στην διάγνωση πληθυσμού: οι χαρισματικοί μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
Πολλοί από αυτούς τους εξαιρετικούς νέους έχουν ήδη παραληφθεί από προνομιούχα και υποστηρικτικά ακαδημαϊκά προγράμματα, επειδή από κοινού το ταλέντο και η δυσκολία τους συχνά κάλυπτε το ένα το άλλο, αναφέρει η Nancy Robinson , διδάκτορας ψυχολογίας του πανεπιστημίου της Washington , η οποία εργάζεται με ταλαντούχα παιδιά. Για παράδειγμα, μαθητές που είναι ιδιαίτερα ευφυείς θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν τα προβλήματα ανάγνωσης τους με το να μαντεύουν σωστά τις λέξεις.
Γι΄αυτό το λόγο οι μέθοδοι προσδιορισμού που ψάχνουν για εσωτερικές-ιδιαίτερες διαφορές- συγκρίνουν τον προφορικό λόγο ενός παιδιού και τις ικανότητες του στο γραπτό λόγο, για παράδειγμα- είναι περισσότερο πιθανό να «πιάσουν» ένα ταλαντούχο μαθητή με κάποια μαθησιακή δυσκολία παρά άλλες μέθοδοι που συγκρίνουν τις επιδόσεις μαθητών με δοκιμασίες για κανονικούς ως προς την επιτέλεση συνομήλικους, αναφέρει η Julia Osborn , διδάκτορας ψυχολογίας, η οποία εργάζεται με ταλαντούχους μαθητές στην ιδιωτική της πρακτική.
Παρ' όλα αυτά μερικοί προικισμένοι εκπαιδευτικοί ανησυχούν για τον λόγο ότι η νέα γλώσσα στην δοκιμαστική έκδοση του νόμου για τα άτομα με εκπαιδευτικές δυσκολίες, θα ενθαρρύνει τα σχολεία να εγκαταλείψουν τις μεθόδους προσδιορισμού που ψάχνουν για εσωτερικές-ιδιαίτερες διαφορές- και γι'αυτό το λόγο, ακόμη περισσότερο προικισμένα παιδιά θα χαθούν.
πηγή: APA-ONLINE