Ειδική Αγωγή!

Ειδική αγωγήΗ Ειδική Αγωγή παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. Το νομικό πλαίσιο, ιδιαίτερα όπως διαμορφώθηκε με τον νόμο 2817/2000 έχει εκσυγχρονιστεί και εναρμονισθεί με την Ευρωπαϊκή πολιτική για την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού και την ενσωμάτωση των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα κοινά σχολεία.

Έχουν, επίσης, δημιουργηθεί αρκετές και διαφορετικές σχολικές δομές, όπως για παράδειγμα:

τα Τμήματα Ένταξης μέσα στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης,

τα Ειδικά  Δημοτικά Σχολεία, (ΣΜΕΑ-Σχολικές μονάδες Ειδικής αγωγής) για διάφορες κατηγορίες μαθητών με ειδικές ανάγκες,

τα Προγράμματα Συνεκπαίδευσης,

τα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης-ΕΕΕΕΚ,

τα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια-(ΕΠΑ.Λ),

τα  ΚΕΣΥ-ΚΕΝΤΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ, και

τα Πιστοποιημένα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.

Ακόμα έχουν υλοποιηθεί πολλά προγράμματα ευαισθητοποίησης, επιμόρφωσης και εξειδίκευσης των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία μαθητών με διαφορετικές ειδικές ανάγκες.

Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button

Ενταξη ατόμων με αυτισμό στο Πρόγραμμα Οικονομικής Ενίσχυσης ατόμων με Βαριά Νοητική Υστέρηση – Η Εγκύκλιος ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις για το Πρόγραμμα Οικονομικής Ενίσχυσης ατόμων με Βαριά Νοητική Υστέρηση  

Σχετ: 1) Η υπ’ αρ. Δ29α/Φ.32/Γ.Π.οικ.10808/531/10-04-2013 ΚΥΑ (ΦΕΚ 965/Β΄)

2) Η υπ’ αρ. Φ.80000/45219/1864/18-12-2017 ΚΥΑ (ΦΕΚ 4591/Β΄) (Ε.Π.Π.Π.Α.)

Με αφορμή ερωτήματα πολιτών και φορέων σχετικά με το ποσοστό αναπηρίας που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη για την ένταξη ατόμων με αυτισμό στο Πρόγραμμα Οικονομικής Ενίσχυσης ατόμων με Βαριά Νοητική Υστέρηση, και δεδομένου ότι σε γνωματεύσεις των ΚΕ.Π.Α. διαχωρίζεται το ποσοστό αναπηρίας στον αυτισμό από το συνολικό ποσοστό αναπηρίας, διευκρινίζουμε τα εξής:

"Το παιχνίδι είναι η δουλειά του παιδιού".-Μ. Μοντεσσόρι