FocusonChild

Για τους Υποφήφιους Μαθητές μας που κάνουν τις τελευταίες τους επαναλήψεις, λίγο πριν την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων!

Πανελλήνιες Εξετάσεις: Σκέψου Θετικά!

Πως να Αποφύγουν την Παγίδα της Αυτοεκπληρούμενης Προφητείας!
Όλοι είναι δυνατό να ναυαγήσουμε όταν :
• Κάνουμε Δυσάρεστες Σκέψεις
• Γενικεύουμε
• Καταστροφολογούμε
• Αντιλαμβανόμαστε επιλεκτικά
• Κάνουμε Ασπρόμαυρες σκέψεις
• Βάζουμε επικριτικές ετικέτες
• Έχουμε παράλογα πιστεύω
• Εφαρμόζουμε δηλαδή την αυτοεκπληρούμενη προφοητεία
Κι έτσι σαμποτάρουμε τον εαυτό μας.
Το Αντίδοτο σε αυτό το φαινόμενο, είναι η Θετική Σκέψη!
Θετική Σκέψη είναι Στάση Ζωής, όχι απλά μια τεχνική.
Θετική Στάση ζωής σημαίνει
• Να έχουμε Όραμα για την Ζωή
• Να έχουμε συγκεκριμένους στόχους (αυτοί οι στόχοι διαμορφώνονται όταν κάποιος πιστεύει πως αξίζει, δηλαδή έχει θετική εικόνα για τον εαυτό του).
• Να ξεπερνάμε τις δυσκολίες με αισιοδοξία και θετικό οραματισμό (θετικές σκέψεις).
• Η Θετική σκέψη βασίζεται σε θετικές προσδοκίες, σε θετική προετοιμασία, σε θετική δράση και, τελικά, σε θετική αξιολόγηση! Για αυτό λέμε ότι είναι στάση ζωής.
 
Παγίδα της κακής χρήσης της θετικής σκέψης είναι η υπερβολή, που πρέπει να αποφεύγεται.
*Μερικά παραδείγματα υπερβολής:
• «Αυτά είναι πανευκολούρες», δεν χρειάζεται να τα διαβάσω!»
• Είμαι αλάνθαστη/ τέλεια/ πρώτη.
• Δεν έχω ανάγκη κανέναν.
• Εγώ τα ξέρω όλα» κ.α.
Αντιθέτως, η καλύτερη συμβουλή είναι το Παν μέτρον άριστον!
Παραδείγματα Θετικής Σκέψης:
• Π.χ. «Είμαι αρκετά καλή»
• «Ξέρω αρκετά πράγματα κι μπορώ να μαθαίνω συνεχώς»
• «Έχω ανάγκη από τους καλούς μου φίλους και τους αγαπώ»
• «Τα λάθη μου αποτελούν ευκαιρίες για βελτίωση».
Παραδείγματα Θετικής Στάσης:
• Θέλω να τα καταφέρω στις εξετάσεις
• Θα παλέψω για να πετύχω.
• Έχω εμπιστοσύνη στις προθέσεις και στο πείσμα μου.
• Προχωρώ με Θάρρος
• Θα διαβάζω με σύστημα και θα είμαι ειλικρινής με τον εαυτό
μου
• Χρειάζομαι δύναμη, για αυτό θα επιστρατεύσω όσες
δυνάμεις έχω.
Η θετική σκέψη μας δυναμώνει! Δίνει άλλο αέρα στις προσπάθειες μας. Τονώνει το νευρικό μας σύστημα. Μας τροφοδοτεί!
 
Προσαρμογή:
#Ιωάννα Ρεϊζοπούλου, M.Sc, Οικογενειακή Ψυχολόγος# # Συμβουλευτική Υποστήριξη Μαθητών & Γονέων#
Βιβλιογραφική πηγή: Ρασιδάκη & Παντελή, (1999), «Επιτυχία σε Πρώτο Πλάνο», Ελληνικά Γράμματα
 
Powered by Spearhead Software Labs Joomla Facebook Like Button
 
 

Στις μέρες μας γράφονται πολλά και γίνονται ακόμα περισσότερα, τα οποία δεν έχουν έρθει στην επιφάνεια ακόμα! Γιαυτό ας είμαστε προσεκτικοί και ας βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά πάντα,  διασφαλίζοντας  έτσι την ασφάλεια των παιδιών μας! 

Μάθετε στο παιδί σας τον Κανόνα των Εσωρούχων.

Υπολογίζεται ότι περίπου ένα στα πέντε παιδιά πέφτει θύμα σεξουαλικής βίας, συμπεριλαμβανομένης της σεξουαλικής κακοποίησης. Μπορείτε να βοηθήσετε να μη συμβεί αυτό στο δικό σας παιδί.

Μάθετε στο παιδί τον Κανόνα των Εσωρούχων.

Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ASD) εμφανίζουν περισσότερα από 1 στα 100 Ελληνόπουλα, ηλικίας 10 και 11 ετών, με τα αγόρια να είναι τετραπλάσια απ’ ότι τα κορίτσια.

Ωστόσο η διάγνωσή τους δεν έγινε πρώιμα αλλά όψιμα, καθώς τα περισσότερα είχαν ηλικία 4 έως 10 ετών όταν ανιχνεύθηκε η διαταραχή τους.

Η διασπορά των Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος παρουσιάζει μεγάλη διακύμανση μεταξύ των 13 διοικητικών Περιφερειών, αλλά και μεταξύ των 54 νομών της χώρας μας. Σημαντική διακύμανση μεταξύ Περιφερειών και νομών παρατηρείται και στην ηλικία πρώτης διάγνωσης του αυτισμού.

Εθνικό Σχέδιο Δράσης για Δικαιώματα ΑμεΑ Υπενθυμίζουμε πως ο Υπουργός Επικρατείας κ. Γιώργος Γεραπετρίτης έθεσε από τις 21 Σεπτεμβρίου 2020, σε δημόσια ηλεκτρονική Διαβούλευση το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία. Η Διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 5 Οκτωβρίου 2020, ημέρα Δευτέρα και ώρα 4:00 μ.μ.. 

Διανύουμε ήδη τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς!

Μπορεί να έφυγε η αναστάτωση της πρώτης μέρας, αλλά οι επόμενες μέρες είναι εξίσου σημαντικές για να βοηθήσουμε τα παιδιά να υιοθετήσουν καλές νέες συνήθειες για τη φετινή σχολική χρονιά (αλλά και για τη ζωή τους).

Τα παιδιά μπαίνουν σε νέα ρουτίνα πρωινής και βραδινής προετοιμασίας, μαθαίνουν ότι όταν γυρνούν από το σχολείο χρειάζεται να κάνουν συγκεκριμένα πράγματα, αρχίζουν να διαβάζουν τα μαθήματά τους.

Μία από τις καθημερινές τους υποχρεώσεις, είναι να φτιάξουν την τσάντα τους για το σχολείο. Τα περισσότερα παιδιά φτιάχνουν την τσάντα τους από την προηγούμενη μέρα και και αυτό είναι ό,τι καλύτερο γιατί περιορίζεται η τρέλα της πρωινής προετοιμασίας.

Υποκατηγορίες

"Μην τους λέτε πώς να το κάνουν. Δείξτε τους πώς να το κάνουν και μη λέτε κουβέντα. Αν μιλήσετε, θα κοιτάνε τα χείλη σας που κουνιούνται. Αν τους δείξετε θα θελήσουν να το κάνουν μόνα τους".-Μ. Μοντεσσόρι