Ευρετήριο Άρθρου


Ο Αυτισμός είναι σύνδρομο. Είναι το αποτέλεσμα αρκετών διαφορετικών διαταραχών που περιλαμβάνουν ταυτόχρονα κοινωνικά, γλωσσικά και νευρολογικά προβλήματα.

Σύμφωνα με τα διεθνή κριτήρια του D.S.M III ή της I.C.D-10 ο αυτισμός ανήκει στις ΣΟΒΑΡΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ (Ρ.D.D) όπως τα σύνδρομα Rett ή Asperger.

 

Χαρακτηρίζεται από:

  • δυσκολίες στις κοινωνικές σχέσεις
  • δυσκολίες στην ανάπτυξη της φαντασίας και του παιχνιδιού
  • δυσκολίες στην ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ λεκτική και μη λεκτική.

 

Επίσης συνυπάρχουν :

  • παράξενες συμπεριφορές
  • διαταραχές προσοχής
  • διαταραχές μυϊκού τόνου
  • διαταραχές αισθητηριακής αντίληψης

βλέπουν αλλά δεν κοιτάζουν
ακούν συνήθως αλλά συμπεριφέροντε σαν κωφά.

 

Ο Αυτισμός ΔΙΑΦΕΡΕΙ από:

  • την πνευματική καθυστέρηση
  • τις ειδικές διαταραχές της εξέλιξης
  • την παιδική ψύχωση ή σχιζοφρένεια

Ο Αυτισμός μπορεί να ΣΥΝΥΠΑΡΧΕΙ με:

  • την φαινυλκετονουρία
  • την οζώδη σκλήρυνση
  • τις λοιμώξεις ή εγκεφαλίτιδες από ιούς
  • το σύνδρομο του Landau-Kleffner
  • το σύνδρομο του Wilian
  • το σύνδρομο του Angelman
  • το σύνδρομο του Prader-Wili
  • το σύνδρομο του Tourette.

 Πιθανά Αίτια του Αυτισμού

  • διαταραχές του μεταβολισμού των εγκεφαλικών
  • κυττάρων (αύξηση της γλυκόζης)
    βιοχημικές διαταραχές σε επίπεδα νευροδιαβιβαστών (ντοπαμίνης και παράγωγων, ιδιαίτερα της σεροτονίνης)
  • μειωμένη κυκλοφορία αίματος σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου (αριστερά)
  • δυσλειτουργία της παρεγκεφαλίδας, της μετωπιαίας ή προμετωττιαίας περιοχής
  • τραυματισμοί εγκεφάλου, ανοξία ενδοκρινολογικά αίτια (αύξηση τεστοστερόνης) ιοί όπως έρπης, της ερυθράς, κυτταρομεγαλοιός
  • γενετικά αίτια -χρωμοσωμικές ατυπίες (εύθραυστο χ)
  • δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος (ευαισθησία σε μολύνσεις π.χ. μύκητες, candida, albicans, κλωστοβακτηρίδια)
  • δυσαπορόφηοη τροφίμων, έλλειψη ενζύμων
    παραγωγή τοξικών ουσιών από μύκητες στο έντερο,όπως της καζείνης και γλουτείνης.
  •  
    • Η κληρονομικότητα παίζει κάποιο ρόλο
    • Προγεννητική διάγνωση δεν είναι δυνατή έως σήμερα
    • Το αυτιστικό παιδί θα γίνει αυτιστικός ενήλικας
    • Έχει τεράστια σημασία η ΄Εγκαιρη Διάγνωση του Αυτισμού και
    • η Έγκαιρη ΕΙΔΙΚΗ Εκπαιδευτική Αντιμετώπιση.
    • φαρμακευτική: Μόνο συμπωματική
    • διατροφικά πρόσθετα όπως inositol, Β6 με Μg
    • τροφικές δίαιτες
    • ψυχοθεραπευτική στήριξη (ενημέρωση γονέων)
    • θεραπείες ανάλυσης συμπεριφοράς π.χ. μέθοδος Α.Β.Α
    • ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ με την συνεργασία των Γονέων μετά από αξιολόγηση των δυνατοτήτων του παιδιού, γίνεται εφαρμογή της μεθόδου TEACCH
    • δόμηση του χώρου
    • δόμηση του χρόνου
    • δυνατότητες εναλλακτικής επικοινωνίας
    • οπτικοποίηση της επικοινωνίας
    • αξιολόγηση της προόδου
    • εξατομικευμένα προγράμματα
    • ειδική εκπαίδευση του προσωπικού
    • εκπαίδευση και συμμετοχή των ΓΟΝΕΩΝ στο πρόγραμμα.
  • Ο Αυτισμός ΔΕΝ ΘΕΡΑΠΕΥΕΤΑΙ
    (προς το παρόν)


     


    Ευχαριστούμε θερμά την κ. Χίτογλου-Αντωνιάδου


    Παιδοψυχίατρο, επίκουρη Καθηγήτρια στο Α.Π.Θ και
    επιστημονική υπεύθυνη στη μονάδα Αυτιστικού Ατόμου "Ελπίδα"
    για την παραχώρηση του υλικού αυτού.
"Η εκπαίδευση ακόμα κι ενός μικρού παιδιού, δεν έχει στόχο να το προετοιμάσει για το σχολείο, αλλά για τη ζωή."-Μ. Μοντεσσόρι